szladna

Newsy

Rozstrzygnięcie konkursu na najładniejszy stroik bożonarodzeniowy

22 grudnia 2017r. rozstrzygnięto konkurs na najładniejszy stroik bożonarodzeniowy. Uczniowie przygotowali 39 przepięknych stroików, które po obradach jury wystawiono na sprzedaż podczas kiermaszu świątecznego. Organizatorkami konkursu były p. J. Cetnar i p. A. Makowiec.

I miejsca uzyskali:

Kategoria klas młodszych:
Anna Sierżęga, Zofia Biały, Natalia Kurczab, Gabriela Kielian, Milena Kurczab, Weronika Ciurej, Amelia Michalik, Maciej Klesyk, Karol Zięba

Kategoria klas starszych:
Mateusz Kula, Magdalena Boczniewicz, Rafał Skalny, Kordian Koczwara, Kacper Klesyk, Magdalena Gancarz

II miejsca uzyskali:

Kategoria klas młodszych:
Dawid Bożym, Krzysztof Brzuchacz, Emilia Brzuchacz, Izabela Zapała, Julita Gębala, Przemysław Chrzanowski, Patryk Olszówka

Kategoria klas starszych:
Kacper Ciurej, Borys Wojtanowicz

III miejsca uzyskali:

Kategoria klas młodszych:
Ksawery Prokop, Kamila Kobak, Marcin Skalny, Natalia Kułakowska

Kategoria klas starszych:
Bartosz Prokop, Agnieszka Boruch, Patrycja Olszówka, Kamil Olszówka, Michał Skalny, Patryk Woźniak, Nicola Kijak, Simona Kijak, Oliwier Kijak, Krystian Woźniak, Szymon Chrzanowski,

Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz składamy podziękowania za przekazanie swoich stroików na potrzeby SU.



 

Z paczką świąteczną dla dzieci z Domu Dziecka

21 grudnia 2017r. opiekunki Samorządu Uczniowskiego p. A. Makowiec i p. J. Cetnar wraz z uczniami udały się do Placówki Wychowawczo - Opiekuńczej w Tarnowie z podarunkami świątecznymi. Prezenty, które przygotowały dzieci ze wszystkich klas naszej szkoły, zrobiły duże wrażenie na pracownikach domu dziecka i na pewno sprawią miłą niespodziankę podopiecznym. W imieniu p. Dyrektor, SU oraz SKO serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i rodzicom, że po raz kolejny wsparły nas w dzieleniu się prezentami z dziećmi, które nie posiadają własnej rodziny.

 

Otwarcie ptasiej stołówki

Opiekunki SKO zaproponowały uczniom klas I - III w ramach działalności ekologicznej zorganizowanie PTASIEJ STOŁÓWKI. Uczniowie wraz z rodzicami przygotowali 12 karmników, w których znajdą pożywienie zziębnięte i głodne ptaki. Przez całą zimę dzieci będą pełnić dyżury, dbają co to, aby w karmnikach nie zbrakło pożywienia.

Więcej zdjęć

 

Kiermasz świąteczny

Zapraszamy na kiermasz świąteczny, który potrwa do piątku 22 grudnia. Stroiki i inne ozdoby w wykonaniu uczniów można zakupić w naszej szkole w godz. 11.30 - 15.00 (na korytarzu obok świetlicy).

Więcej zdjęć

 

Podsumowanie działań w ramach projektu matematycznego

W bieżącym roku szkolnym 20 uczniów z klas IV – VII uczestniczyło w projekcie matematycznym „Matematyczne być, albo nie być”, wspólnie z 30 uczniami ze Szkoły Podstawowej w Łękawicy. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli z zajęciach prowadzonych przez p. Annę Makowiec w wymiarze dwóch godzin tygodniowo (klasa IV z V i klasa VI z VII). Projekt zakładał  popularyzacje matematyki wśród młodych ludzi i pokazanie im, że matematyka to super przygoda i przydatna w codziennym życiu umiejętność.

27 września 2017r. uczestnicy projektu matematycznego z Ładnej i Łękawicy wzięli udział w wycieczce do Ogrodu Doświadczeń im. S. Lema w Krakowie. Podczas zwiedzania parku edukacyjnego uczniowie mieli okazję zapoznać się z ekspozycjami przybliżającymi prawa fizyki i nie tylko. Wycieczka dostarczyła ciekawych, zaskakujących i naukowych wrażeń.

W czasie spotkań na zajęciach matematycznych uczniowie zapoznali się z ciekawymi zagadnieniami matematycznymi. Jednym z nich było pojęcie budżetu domowego i innych haseł z nim związanych. Uczniowie zapoznali się z kolejnymi etapami tworzenia budżetu, następnie wcielali się w role rodziców i na podstawie rachunków obliczali koszty miesięczne jakie ponosi przeciętna rodzina. Zdobyte umiejętności wykorzystywali również w pracy z komputerem, planując swój budżet w programie Excel.

Na zajęciach ćwiczyli sprawność rachunkową, poprzez rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem porównywania różnicowego i ilorazowego, przeliczali jednostki długości i masy. Wszystkie te działania oscylowały wokół tematu „Mama, tata, liczba i ja”.

Uczniowie klas starszych nakręcili również krótki filmik, w których zachęcali swoich młodszych kolegów do zakładania konta bankowego i mądrego oszczędzania.

W czasie zajęć uczniowie tworzyli gry planszowe: przygodowe, strategiczne, logiczne i ekonomiczne. Następnie testowali swoje gry, pracując w grupach. Był to kolejny przykład na to, że gry mogą być doskonałym narzędziem edukacyjnym, a jednocześnie doskonałym sposobem na spędzanie czasu nie tylko w grupie rówieśniczej, ale także wspólnie z rodziną.

Doskonałą okazją do wspólnej zabawy i rywalizacji była gra w statki. Okazało się, że nie wszyscy uczniowie znali jej zasady. Gra w statki wymagała umiejętności logicznego i strategicznego myślenia,  i mimo doby komputerów i Internetu  zainteresowała naszych uczniów.

Zajęcia matematyczne oprócz zdolności matematycznych rozwijały również zdolności plastyczne. W tym celu uczestnicy projektu tworzyli kolorowe gry i rebusy matematyczne, układali krzyżówki matematyczne dla młodszych kolegów, a także kolorowali matematyczne malowanki.

Uczennice klasy VII wzięły udział w konkursie „Matematyka w przyrodzie”. Matematycznym okiem spoglądały na otaczającą nas przyrodę, w której zauważały figury, własności i zależności matematyczne.

Na zajęciach grudniowych przeprowadzono rozgrywki matematyczne, które polegały na prawidłowym ułożeniu tangramów, układaniu domina matematycznego, rozwiązaniu krzyżówki matematycznej, rozwiązaniu łamigłówek matematycznych tj. przekładanie zapałki, uzupełnienie sudoku. Zwyciężczynią została Gabrysia Barnaś z kl. V, II miejsce zajął Kamil Urjasz, natomiast III – Bartosz Prokop.

Jednym z etapów projektu było również przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu na najciekawszą grę planszową matematyczną. Uczniowie wykonali w sumie 6 ciekawych i interesujących gier planszowych wspólnie z rodzicami, a do etapu gminnego zakwalifikowano 2 najciekawsze i najbardziej poprawne pod kątem matematycznym gry. Okazało się, że miejsce I zajął uczeń klasy VI Michał Skalny, natomiast wyróżnienie uzyskała uczennica klasy VII Zuzanna Zając.

 
Więcej artykułów…
Strona 197 z 295